Dijital Tabela Nedir?

2x1 L - 2.jpg
 

Laud Media'da, Digital Signage adlı daha büyük bir ekosistemin sadece bir parçasıyız. En operasyonel güvenli Digital Signage sistemlerini sağlamaya odaklanan benzersiz bir yaklaşım ve iş modelimiz var. Digital Signage sektöründe sahip olabileceğiniz en iyi ve en güvenilir ortak olmak için çalışıyoruz.

PUZZLE'NUN PARÇALARI NELERDİR?

Dijital bir işaretleme çözümünün birçok bileşeni vardır, ancak bunlar birkaç geniş kategoride ele alınabilir:

  • Donanım - fiziksel bileşenler: ekranlar, medya oynatıcılar (gerekirse), ağ bileşenleri, montajlar, vb.

  • Yazılım - içerik ve / veya cihaz yönetim sistemleri ve medya yürütücülerde oynatma yazılımı

  • Bağlanabilirlik - dijital hatların, sabit hat, Wi-Fi veya mobil teknolojiler kullanarak, içerik yönetim sistemine geri bağlanma yolları

  • Kurulum - saha araştırmalarından son kuruluma kadar olan tüm kurulum süreci

  • İçerik - ağın en büyük devam eden maliyeti: ağın güncel ve alakalı kalmasını sağlamak için sürekli olarak taze içeriğin oluşturulması veya abonelik

  • Tedarik - müşterilerin dijital tabela ağının çeşitli kısımlarını satın almak için kullandığı kanallar

Kafa karıştırıcı bir işlem olabilir! Gelir, markalaşma, eğitim veya bilgi için karmaşık ve bu nedenle zaman alıcı olup olmadığına dair dijital bir tabela ağı oluşturma fikriyle geliyor. Umarım, bu kılavuz size iyi bir başlangıç noktası sağlar ve dijital tabela çözümünüzü uyguladığınızda size yardımcı olur.

Dijital Tabela Nedir?

Bu harika bir soru! Terimin anlamı hakkında ve isminin kendisi bile doğru olan olsa bile, çok fazla tartışma yapıldı, ancak her yerde olduğu sorusu yok. Dijital tabela görmeden yoldan aşağıya gidemez, restorana giremez, havaalanına gidebilir, hatta bir okula gidemezsiniz. Etrafımızdaki her şey olduğu için, ad, farklı dijital işaretleme amaçları için çok farklı şekillerde kullanılan her türden farklı teknolojinin bir araya getirilmesidir. İşte çok kuru Wikipedia sürümü:

Dijital tabela, bir tabela alt segmentidir. Dijital işaretler, dijital görüntüler, video, akış ortamı ve bilgiler gibi içeriği görüntülemek için LCD, LED ve Projeksiyon gibi teknolojileri kullanır. Yönlendirme, sergiler, pazarlama ve dış mekan reklamcılığı sağlamak için kamusal alanlarda, ulaşım sistemlerinde, müzelerde, stadyumlarda, perakende mağazalarda, otellerde, restoranlarda ve kurumsal binalarda vb. Bulunabilir.

Özet olarak, dijital işaret, herhangi bir nedenle herhangi bir içeriği gösteren herhangi bir boyut ekranından oluşur. Bu inanılmaz derecede geniş bir tanım ve dijital bir tabela ağı kurmak isteyen ortalama bir insanın kolayca kafa karışıklığına uğramasının ana nedenlerinden biri. Kuşkusuzun diğer önemli nedeni, elbette, aralarından seçim yapabileceğiniz çok sayıda yazılım satıcısıdır, bu yüzden sadece 3 veya 4 belirgin seçenek yerine “En İyi 25 Dijital Tabela Yazılım Tedarikçisi Listesi” vardır.

Peki, bu seçenek labirentinde gezinmenin ve iletişim kurulacak satıcıların listesini seçmenin en iyi yolu nedir?

İHTİYAÇLARINIZI TANIMLAMA

Müşterilerimize sorduğumuz ilk soru - ve genellikle cevaplamakta zorlandıkları - “dijital tabela ağınızı yerleştirdiğinizde ideal sonuç nedir?” Bu, potansiyel bir müşterinin amaçlarını ve hedeflerini belirlemede ilk adımdır ve biz Birkaç soru ile biraz daha derine inin:

  • Kaç tane ekran konuşlandırmak istiyorsunuz?

  • Proje dağıtımı için zaman çizelgesi nedir?

  • İçerik stratejiniz nedir?

  • Bütçen var mı?

Bu keşif işlemini yürüttükten sonra, ya hızlı bir şekilde yeteneklerimizin tanıtımına geçme eğilimindeyiz ya da potansiyel müşteri yapacakları ödevleri olduğuna karar veriyor. Her iki senaryo da iyi bir senaryo. Ağınızı başarılı bir hale getirmek için gereken niyeti ve kaynakları net bir şekilde anladıysanız, bazı ekranları alıp ayaklarınızı ıslatmanın zamanı geldi. Bunu yapmazsanız, birçok insanın yaptığı tuzağa düşmek yerine geri adım atmak ve düşünmek çok daha iyidir: ekranları satın almak, onları asmak ve aylarca onlarla ne yapacağını bulmaya çalışmak.

TEKNOLOJİ İÇİN SEÇİM KRİTERLERİNİN BELİRLENMESİ

Böylece, ağınızı başarılı kılmak için gerekli bütçeye, plana ve kaynaklara sahipsiniz.

Yoksa sen?

İyi haber şu ki, bir ağın satın alınması ve kurulmasıyla ilgili maliyetler son yıllarda önemli ölçüde düşmüştür, bu nedenle zor maliyetleri hızlı bir şekilde çözebileceksiniz. Yumuşak maliyetlerin belirlenmesi çok daha zordur, çünkü hizmetler sunulanlara ve temsil ettikleri iş modellerine göre çok değişkendir. Bunu düşünmenin en kolay yolu, ağın devam eden en büyük iki maliyetine bakmaktır: içerik oluşturma ve ağ yönetimi.

İçerik oluşturma maliyetleri, ağın amacına, gereken kaliteye ve değişimin sıklığına bağlı olarak büyük ölçüde değişir. Burada basitten karmaşığa değişen birkaç dağıtım kategorisi:

  • Tek ekran, otomatik içerik - haberler, sporlar, hava durumu, FIDS vb.

    Menü panoları

    Bir şirkette halka açık panolar

    Alışveriş merkezinde yön bulma ekranları

    Büyük bir perakendecide Videowall

Uygulamanın belirlenmesi, değişimin kalitesi ve sıklığı, devam eden içerik oluşturma maliyetleriniz hakkında kabaca bir fikir verecektir.

DİJİTAL SIGNAGE YAZILIM NEDİR?

Dijital tabela, çözümlerini satmak için yarışan yüzlerce satıcının yer aldığı parçalanmış bir endüstridir. Pazarlamanın bir kısmını gördüyseniz veya bir fuardaysanız, tüm mesajlaşmaların “bende” de olduğunu hissedebilirsiniz. Bunun nedeni, yüksek düzeyde, herhangi bir dijital tabela çözümünün bileşenlerinin benzer olmasıdır. Sadece bir üreticiden diğerine olan farkı gerçekten söylemeye başlayabileceğiniz hangi teknolojilerin kullanıldığının ayrıntılarını anladığınızda.

Herhangi bir çözüm için dört ana yazılım bileşeni vardır: 1) bir medya oynatıcıda (veya bir ekran içinde) bulunan yazılım; 2) içerik yönetimi / dağıtım yazılımı; 3) cihaz yönetimi yazılımı ve 4) içerik oluşturma yazılımı.

Her kategorinin bileşenlerini inceleyelim:

Media Player Software:

Eski bir Windows XP bilgisayarında bir Apple Film dosyasını oynatmaya çalıştıysanız ve çalışmaya devam etmek için tekrar tekrar denedikten iki saat sonra hayal kırıklığına uğradıysanız, geliştiricilerin karşılaştığı zorluklar hakkında iyi bir fikriniz var. Medya oynatıcıları tasarlarken hesap.

Medya oynatıcı yazılımı, yazılımın bulunduğu bilgisayarda hem CPU hem de GPU kullanarak medya dosyalarını oynatır. Farklı medya oynatıcılar, resimler, videolar, web sayfaları ve IPTV ekranları gibi dijital dosyaları çözen ve görsel olarak dijital işaretler üzerinde sunan kodekler aracılığıyla çeşitli medya türlerini destekler.

Daha gelişmiş yazılımlar, bu ortam dosyalarını dahili depolama birimine kaydederek, internet bağlantısının kesilmesi durumunda kesintisiz oynatmayı sağlayarak, çalışmaya devam eden internet bağlantısına dayanan bir akış çözümünün aksine. Ek gelişmiş özellikler şunları içerir:

  • Her bir medyayı oyun kanıtı ile raporlama

  • Medya yürütücünün sağlığının ve durumunun raporlanması

  • Acil mesajlaşma, mobil etkileşim, vb. Uygulamalar için ekranda nelerin oynadığını engelleme yeteneği.

  • İçeriği farklı medya oynatıcılar arasında senkronize etme, büyük ve muhteşem deneyimler oluşturma yeteneği

Dijital tabela endüstrisindeki trend, pazarı daha küçük, daha ucuz çözümlere yönlendirmek için kullanılan Windows PC'lerden uzaklaşıyor. Daha iyi ürünler yaratan iki sürüş eğilimi daha ucuz fiyatlar: Linux, Android ve Chrome gibi PC dışı çözümler ve genellikle harici medya oynatıcısı gerektirmeyen PC on Chip (SoC) ekranları olarak adlandırılan PC olmayan çözümler, olursa olsun.

İçerik Yönetimi ve Dağıtım Yazılımı:

Dijital tabela alanındaki çoğu yazılım şirketi kendilerine bir İçerik Yönetim Sistemi (CMS) diyor. CMS şirketleri tipik olarak, kullanıcıların içerik yüklemesine ve düzenlemesine, içeriği bir oynatma metodolojisinde düzenlemesine (oynatma listeleri düşünüyorum), oynatma çevresinde kurallar ve koşullar oluşturmasına ve içeriği bir medya oynatıcısına dağıtmasına izin veren bir Kullanıcı Arayüzü (UI) yeteneği sunar. veya medya oynatıcı grupları.

Birçok özellik endüstri genelinde standart olmakla birlikte, satıcılar arasında içeriği yönetme biçiminde bir dizi önemli fark vardır. En önemli ayrım, işlevselliği, güvenliği ve iş modellerini doğrudan etkileyen, yazılımın kurulduğu ve yönetildiği yerdir.

Şirket İçi vs. Cloud:

Bugün dünyadaki çoğu teknik eğilim için geçerli olduğu gibi, modern bulut şirketleri 9 Ocak 2007'de Kaliforniya'da bir sahnede dünyaya tanıtıldı ve Steve Jobs ilk iPhone'u duyurdu. Devrimci arayüz, ikonik form faktörü ve yeni bir “app store” konseptiyle birlikte iPhone, tüketicilerin resimlerle olan ilişkilerini değiştirdi. Ölçekli olarak ilk kez bir fotoğraf çekebilir, paylaşabilir ve onu “Bulut” (Apple'ın durumunda iCloud) olarak adlandırılan şeye kaydedebilir ve görüntülerinizi bir daha kaybetmekten endişe etmenize gerek kalmaz.

2006'da, farklı bir iş modeline sahip başka bir şirket, tamamen, büyük ölçüde sermaye maliyetlerini önemli ölçüde düşürmek isteyen ve kendi uygulamalarını ve barındırmalarını sağlayarak, BT ekibinin sunucuyu koruma ihtiyacını ortadan kaldıran ilk şirket olan Bulut Web Hizmeti'ni başlattı. donanım ve yazılım ve işlerine değer katan uygulamaları dağıtmaya ve yönetmeye odaklanmalarını sağlar.

10 yıldan daha az hızlı ileri ve bulut hizmetleri olağanüstü bir büyüme eğrisinde, sektör lideri Amazon Web Servisleri (AWS) 2016 yılında 10 milyar doları aşan gelir elde ediyor. Aslında, genel bulut için bir hizmet olarak altyapıya ulaşılması bekleniyor. 2016 yılında 38B $ 'dır ve 2026 yılına kadar 173B $' a yükselmesi beklenir. Patlayıcı büyümenin nedeni, Toplam Sahip Olma Maliyeti (TCO) ya da belirli bir süre boyunca bir bulut hizmetine para harcamak için maliyetlerin karşılaştırılmasıdır. çalışan sunucuların maliyeti.

Cihaz Yönetimi Yazılımı

İçeriği yüklemek, yönetmek ve dağıtmak, dijital bir tabela ağı çalıştırmanın yalnızca bir parçasıdır. Çeşitli konumlarda birden çok ekranı konuşlandırmaya bakıyorsanız, ağı uzaktan yönetebilmek başarınız için kritik öneme sahip olacaktır. En iyi cihaz yönetim platformları, cihazlar hakkında bilgi toplayan, bu verileri raporlayan ve harekete geçebilen çok güçlü araçlardır.

  • Medya varlıklarının başarılı bir şekilde indirilmesi ve oynatılması, oynatma verilerinin medya oynatıcı yazılımından alınması

  • Medya yürütücünün sağlık durumunu kontrol etme: boş disk alanı, bellek kullanımı, sıcaklık, ağ durumu vb.

  • Yukarıdakine benzer şekilde, ortam yürütücüsünün takılı veya gömülü olduğu ekranın durumunu kontrol edin.

  • Her şeyin beklendiği gibi çalıştığından emin olmak için bir medya oynatıcısının oynattığı ekran görüntülerini yakalamak

  • Sistemin bileşenlerini güncelleme: medya oynatıcılar için yazılım güncellemeleri ve ekranlar için ürün yazılımı güncellemeleri

  • Ağdaki bilgilere karşı işlem yapmak, örneğin ekranı açmak ve kapatmak, cihazı yeniden başlatmak vb.

  • Ağ üzerinden e-posta iletişimi yoluyla veya API'ler aracılığıyla üçüncü taraf yönetim konsollarına erişerek bilgi çevresinde uyarılar oluşturun

  • İçerik Oluşturma Yazılımı

Dijital Tabela pazarının 2020 yılına kadar 15 milyar ABD dolarından 24 milyar ABD dolarına çıkması beklenmektedir.